Mooie dag in Porto - Reisverslag uit Porto, Portugal van Lex Moust - WaarBenJij.nu Mooie dag in Porto - Reisverslag uit Porto, Portugal van Lex Moust - WaarBenJij.nu

Mooie dag in Porto

Door: Lex en Gerrie

Blijf op de hoogte en volg Lex

19 September 2016 | Portugal, Porto

Vanochtend na het ontbijt tourist geweest in Porto tot vanavond!
Het is een prachtige stad. Heel veel mozaïeken , geweldig om te zien. Net ook nog bij het metrostation van Sao Bento. Je ziet zoveel!
Maar voordat we de hoge brug wandelend over gingen, eerst de omgeving van ons hotel, de winkelstraten bekeken. Aan de overkant van de Douro zijn allerlei Porthuizen. Na een heerlijke tapaslunch op weg naar Taylor's voor een proeverij....mmmm! En het was nog geen 15.00 uur!!!
Prachtig weer en mooie uitzichten op de heenweg over de hoge brug en op de terugweg over de lage brug. Voor mij (Gerrie) voelde de laatste beter. Het lijkt wel of ik steeds meer last van hoogtevrees heb.
Onderweg bij een café de nationale Pastei do Nata gegeten bij heerlijke koffie en cappuccino met kaneel.
Even naar het hotel en daarna weer terug in de buurt van de boulevard gegeten. Lex had een typisch Portugese maaltijd: Francesinha.
Kortom weer een Superdag!
Morgen dan onze eerste etappe over het strand naar Matosinhos..dan even pelgrim en met de metro terug naar ons hotel. Woensdag met de metro terug naar Matosinhos en dan begint onze 2e etappe op weg naar Santiago de Compostela. Spannend!

• 20 September 2016 - 10:29

Wilmie:

Nou, de port goed gevallen gisteren, hahaha?
    Voor vandaag dan een hele goede start van jullie pelgrimstocht, ook al is het vandaag nog zonder die "zware" rugzak.
    Veel succes en wandelplezier!
    Groetjes en tot vanavond.