Van Iria Flavia naar ons doel: Santiago de Compost - Reisverslag uit Santiago de Compostella, Spanje van Lex Moust - WaarBenJij.nu Van Iria Flavia naar ons doel: Santiago de Compost - Reisverslag uit Santiago de Compostella, Spanje van Lex Moust - WaarBenJij.nu

Van Iria Flavia naar ons doel: Santiago de Compost

Door: Lex en Gerrie

Blijf op de hoogte en volg Lex

02 Oktober 2016 | Spanje, Santiago de Compostella

We zijn er! Morgen meer want het is nu laat! Zoveel emoties dat we dit SAMEN mogen en kunnen doen!
Bedankt al voor jullie lieve reacties via WhatsApp!

Even aanvullen:
Het was een mooie dag de laatste etappe! Wel een vreemd gevoel....vandaag komen we aan in Santiago!
Bij het ontbijt in het hotel was het erg druk met Spanjaarden! Ff wennen om met zoveel kabaal te ontbijten....maar ja temperament hebben ze...
Het was 4 graden bij de start dus wel de jas aangedaan. Lex niet want die heeft het nooit koud.

De wandeling was afwisselend door de bossen, langs de grote weg! En steeds maar de gedachte dat we vandaag al aankomen! Ongelooflijk!
Bij onze eerste koffiepauze ziet Lex ineens de formule1! En ja Max Verstappen op de 2e plaats. Helemaal geen idee van dag of tijd. Het is zondag 2 oktober!
Veel paden met keien, een feest bij een kerk met veel kramen met koekjes, dan weer even stijging, dan weer dalen! De stokken kan ik goed gebruiken!
Onderweg een hele tijd met de Canadezen en de Engelse Carol gewandeld! Positieve mensen met veel humor! Super! Zie de foto's bij dit verslag!
Ook Jean-Pierre en Gúnther weer gezien en gesproken!
Het lijkt wel of ik vleugels heb. De chocolade broodjes en de bocadillos met serranoham...HEERLIJK
En dan zien we in de verte ineens de kathedraal! Het zijn zeker nog 1,5 -2 km zegt Lex! De route staat slecht aangegeven helaas!
Uiteindelijk zien we een rotonde en herkennen we de oversteekplaats met het groene mannetje rennend 20 seconden op het verkeerslicht! Prachtig!
Rechtdoor naar de kathedraal! En dan.......we zijn er....op het plein....SAMEN deze camino gedaan! Wauw! Emotioneel......
Maria de hospita van ons pension heeft al gebeld. Toch maar eerst de Compostela ophalen????
Wat is het druk!!! Dan maar eerst naar de Huiskamer van het Genootschap van St.Jacob! Wat een lieve mensen uit Brabant en verse koffie! Leuk om even bij te kletsen!
Maria van pension Hedrass komt ons ophalen dus we halen de Compostela vanavond wel op! En ja daar staan Kevin en zijn vrouw en Carol uit Canada en Engeland...ff een hug! Wat een lieve vrolijke mensen.
Lex heeft Kathy en Helene al gesproken!
Mooi nieuw pension bij Maria en haar man! Ze is zo blij om ons te zien!

Onderweg Jude, Jean-Pierre, Gúnther, de Australische met haar Israëliet, allerlei mensen die we tijdens onze Camino ontmoet hebben, gefeliciteerd en omhelst. Pff

Even bellen met onze kinderen en WhatsAppen...emoties! Het doet echt veel met ons.
s'Avonds de rust opgezocht, na gedoucht te hebben, de Compostela's opgehaald (1 en een half uur in de rij!!! Maar dan heb je prachtige oorkondes) en daarna heerlijk gegeten en Ribera del Duero gedronken mmmm!
We zijn er!!!

• 03 Oktober 2016 - 11:48

C&T:

Ik kan me nog steeds het zalige gevoel voorstellen die jullie ongetwijfeld ook hebben gehad (en zeker de eerste keer voor Gerrie) als je Santiago binnenwandelt en de trappen oploopt naar de ingang van de kathedraal. Chapeau !!
    We hopen dat jullie ervan genoten hebben en trakteer nu jezelf maar eens in een van die heerlijke restaurantjes in de binnenstad.
    We horen jullie verhaal nog wel eens....

C&T.

• 03 Oktober 2016 - 12:04

Gerry:

Geweldig! Top, moet (weer) n geweldig gevoel zijn om daar te komen!
    Wat n bijzondere ontmoetingen met zoveel nationaliteiten.
    Nu genieten van de stad maar vooral van de voldoening: t is gelukt!
    Groeten, Gerry

• 03 Oktober 2016 - 15:58

Nel:

Hartstikke goed, Proficiat! Geniet van Santiago nu.
    Lieve groet

• 03 Oktober 2016 - 22:57

Henk:

Knap knap en nog eens knap, door omstandigheden jullie niet kunnen volgen.
    Toevallig vandaag voor eerst en dan zie ik dat jullie er al zijn.
    Voor ons alweer een dik jaar geleden.
    Genieten jullie in Santiago er maar van, jullie kunnen trots zijn op zo een loopreis.
    Ik ga jullie reis nog wel volgen via jullie verslagen.
    Proficiat lieve nicht, maar ook jij Lex.
    Groetjes. Henk

• 08 Oktober 2016 - 11:42

Trudy:

Zit ik hier op zaterdagmorgen 8 oktober met tranen in mijn ogen jullie verslag te lezen. Geen woorden voor zo mooi om op afstand toch een beetje mee te beleven. Laat staan hoe jullie jezelf moeten voelen.
    Heel erg gefeliciteerd. XXX