Matosinhos naar Vila Do Conde. - Reisverslag uit Matosinhos, Portugal van Lex Moust - WaarBenJij.nu Matosinhos naar Vila Do Conde. - Reisverslag uit Matosinhos, Portugal van Lex Moust - WaarBenJij.nu

Matosinhos naar Vila Do Conde.

Door: Gerrie en Lex

Blijf op de hoogte en volg Lex

21 September 2016 | Portugal, Matosinhos

Hallo allemaal;
Vandaag dus onze 2e loopdag, met ruim 22Km op de kaart.
Het werd wat grijs boven de zee, we lopen de hele etappe vlak langs de zee, mist...
Temperatuur super met zo'n 20 graden en een lichte bries vanaf zee.
Om 10 uur in Matosinhos gestart, naddat we eerst in Porto brood en chocobroodjes hadden gekocht. Metro was erg vol maar het ging prima zo!
In het begin over de brug en vlak daarna al raffinaderijen maar gelukkig geen last van de lucht!
Wat prachtig die branding, mooie vissersplaats met gekleurde huisjes en visnetten, boeien, enz.
Bij Praia de Angeiras werden we snel op de juiste route gewezen. Super vriendelijke mensen en even verderop in Vila Cha vertelde een frans/portugese man dat er een nieuwe route langs de kust was....super mooi weer op plankieren naar Vila do Conde.
Bij Mindelo ff koffie waar we een Pool ontmoeten en ook een Engelsman die we al vaker ontmoet hebben vandaag. Beide heren waren later ook in onze herberg Santa Clara! Tot zover even want er is iets misgegaan met plaatsen van het verslag!
Een super alberge met 6 stapelbedden op een kamer, waar wij en nog 3 pelgrims sliepen. Verschillende snurkers.....maar wel privé douches en wc.
Voor mij, Gerrie dus super in het begin van onze tocht

• 22 September 2016 - 19:05

Nel:

Hallo Gerrie en Lex,

Dacht al gisteren: het verhaal is nog niet af, dus ik wacht met reageren.
    Fijn dat het goed bevalt en mooie ervaring dat er zoveel helpende mensen zijn.
    Geniet van alles wat op jullie pad komt.
    Lieve groet en Bom camino voor morgen.