Nog een dag genieten in Santiago de Compostela - Reisverslag uit Santiago de Compostella, Spanje van Lex Moust - WaarBenJij.nu Nog een dag genieten in Santiago de Compostela - Reisverslag uit Santiago de Compostella, Spanje van Lex Moust - WaarBenJij.nu

Nog een dag genieten in Santiago de Compostela

Door: Lex en Gerrie

Blijf op de hoogte en volg Lex

04 Oktober 2016 | Spanje, Santiago de Compostella

Weer heerlijk geslapen. Even om de beurt in de badkamers, want iedereen was ongeveer tegelijk op! Maar we hebben de tijd!
Helaas begint de dag met bewolking en even later motregen!

Wat een prachtig filmpje van Stijn weer! Ik wil naar huis maar ook nog even hier blijven! Dubbel gevoel!

Na ons ontbijt in een café even verderop in de straat hebben we gesnuffeld in de talrijke souvenirwinkeltjes! Nog ff een heerlijke koffie vlakbij de achterkant van de kathedraal, want vandaag willen we toch graag een mis bijwonen.
Het is toch emotioneel als je hoort dat de landen waar de pelgrims vandaan komen opgenoemd worden, Holanda, daar horen wij bij, uit Portugal gekomen! Daarna het nonnetje dat prachtig zong en toen in het Engels de vraag om zelf te bidden voor alle pelgrims, familieleden en vrienden die overleden zijn. Ik schiet helemaal vol en bedenk meteen dat we nergens op de route en ook hier geen enkele keer een echte kaars konden branden. Elektrische kaarsen vinden we allebei niks. Dus later bij Maria maar wat Weesgegroetjes gebeden, tenslotte betekent Maria na deze reis nog meer voor mij! (Moeder

• 04 Oktober 2016 - 20:47

Henk:

Hoi Gerrie en Lex.
    Erg fijn om te lezen dat jullie vele pelgrims ontmoet hebben, dat was bij ons zeker niet
    zo vaak, althans onderweg niet.
    Wat je schrijft over dat nonnetje in de kathedraal zeker erg mooi en wat een stemmetje
    geweldig, hebben jullie de wierookschaal ook zien voorbij schommelen ?
    Geniet maar lekker van de uren dat je in Santiago bent, het daar zijn is al een hele
    beleving.
    Groetjes

• 04 Oktober 2016 - 21:05

Nel:

Hallo Gerrie en Lex,

Lekker rustig nagenieten in Santiago. Dat hebben jullie wel verdiend. En een Heilige Mis bijwonen daar zal zeker ook bijzonder zijn. Ja, die elektrische kaarsen zie je steeds meer, ik vind dat ook niet zo fijn, geen sfeer eigenlijk. Dus dan laat je terug in Holanda maar een kaarsje branden. de intentie was er toch moet je maar denken.
    Geniet nog van de dagen in Santiago en van de ontmoetingen met de wandelaars.
    Alle goeds en een lieve groet van mij.