Van Redondela naar Pontevedra - Reisverslag uit Pontevedra, Spanje van Lex Moust - WaarBenJij.nu Van Redondela naar Pontevedra - Reisverslag uit Pontevedra, Spanje van Lex Moust - WaarBenJij.nu

Van Redondela naar Pontevedra

Door: Lex en Gerrie

Blijf op de hoogte en volg Lex

29 September 2016 | Spanje, Pontevedra

Gisteren dus gezellig met Helene uit Duitsland en Kathy uit de USA op een terrasje gegeten en gedronken! Geproost op de verjaardag van Helene! We slapen dus in dezelfde kleine herberg! Na een prima ontbijt met o.a. Heerlijke tomaten om 8 uur al op pad! Het werd weer een hete en mooie dag! In Arcade over een Romeinse brug! Weer veel ontmoetingen met mede pelgrims uit :Canada, Hongarije, Italie,Israël, Australië, Ierland, Finland, Duitsland, Spanje en USA en ook vandaag een paar pelgrims die naar Fatima lopen, de andere kant op! En zo ontspannen! Heerlijk!
Het was wel weer flink klimmen hoor en dalen. Lig nu ff uit te rusten in ons hotel in Pontevedra! HEERLIJK!

Een prachtige stad! Gezellig op de terrasjes. Denen van de groepsreis weer gesproken en ook een Engels echtpaar die vanuit Lissabon vertrokken waren. Leuk om met elkaar te praten.
Onze Italiaanse kamergenote nog gesproken. Ze kan helaas nog maar 1 dag lopen en dan moet ze weer naar huis. Haar kamergenoten van vannacht hadden gisteren met 2 leuke Nederlanders gegeten en iets gedronken. Dat moeten jullie geweest zijn, zei ze!!
Vanaf half 9 konden we op de Plaza de Lena (achter ons hotel) na een wijntje en biertje met gratis tapas, ons eten bestellen! Super eten hier! Lex voor het eerst Pulpa Original gegeten. Mmmm
Nu kijken of de was gedroogd is voor morgen. Voor het hotel op het plein is het nog erg druk en gezellig. We zitten midden in het oude centrum van de stad. Vandaag lukt de site weer hoop ik!
Morgen van Pontevedra naar Caldas de Reis

• 29 September 2016 - 20:10

Nel:

Hallo Gerrie en Lex,

Fijn om weer wat te kunnen lezen op deze site. Jullie gaan gestaag naar het einddoel en genieten, ondanks de hitte en het "klimmen", volop merk ik. Hartstikke mooi.
    Jullie verslag van gisteren, via de mail, heb ik gekopieerd en als reactie van mij geplaatst, dan kunnen jullie volgers het ook lezen.
    Mooie foto's ook, nu kunnen we ons ook een voorstelling maken van hoe het er daar uit ziet.
    Alle goeds, lieve groeten en een buen camino verder.

• 29 September 2016 - 21:43

Mariet:

Hoi Gerrie en Lex,
    Zo te lezen hebben jullie ook geen gebrek aan Internationale contacten. De hele wereld lijkt op pad te zijn. Heel bijzonder! Genietse nog!

• 29 September 2016 - 22:29

Nel:

Hoi Pelgrims,

Nog een keer een reactie, ik zie er een nieuwe foto bij. En ik heb op de kaart gekeken. Dat blijft "klimmen"de komende dagen, want jullie lopen toch door een bergachtig gebied. Succes ermee, maar dat zal wel lukken, want inmiddels zijn jullie ervaren!
    Groetjes en tot de volgende keer.

• 30 September 2016 - 19:31

Wilmie:

Eindelijk bij gelezen, hahaha.

Vandaag en morgen niet veel thuis, vandaag naar Waalwijk en morgen naar Lemmer met Piet. Gert was zelf onderweg en morgen ook, dus kregen wij een paar opdrachten. Is ook gezond!
    Maar onze pelgrims, jullie gaan echt als een speer........misschien zondag al jullie einddoel bereikt! Erg knap hoor en dat met die hitte, het klimmen op die vlakte en dan ook nog de herbergen...... Maar ik denk dat jullie straks met erg veel plezier op deze aparte tocht terugkijken. Dan eerst Noorwegen en dan weer de volgende pelgrimstocht plannen?

Ik weet niet of het jullie vandaag lukt om het weblog bij te schrijven, maar Lex schreef al dat hij straks een app stuurde. Het is erg leuk om jullie zo te kunnen volgen en zeker ook met die prachtige foto's erbij!

Voor vanavond weer een gezellige avond en voor de laatste dagen een Buen Camino verder met leuke ontmoetingen, mooie natuur en blijvende herinneringen.
    Liefs en veel groeten van ons allen, tot gauw

• 08 Oktober 2016 - 11:26

Trudy:

Ik herinnering me nog als de dag van gisteren "die twee aardige Nederlanders" die ik in 1975 ontmoette in Zell am See. Wat een mazzel dat ik daar nog steeds een fijn contact mee heb.