Van Caldas de Reis naar Iria Flavia - Reisverslag uit Caldas de Reis, Spanje van Lex Moust - WaarBenJij.nu Van Caldas de Reis naar Iria Flavia - Reisverslag uit Caldas de Reis, Spanje van Lex Moust - WaarBenJij.nu

Van Caldas de Reis naar Iria Flavia

Door: Lex en Gerrie

Blijf op de hoogte en volg Lex

01 Oktober 2016 | Spanje, Caldas de Reis

Vandaag rond 9.15 uur gestart, eerst ontbeten en daarna bij de bakker bocadillos en water gehaald. Het was wel wat fris vanochtend maar toch zonder jas gestart.
In de bergen was het nog erg mistig, maar ook mooie spinnenwebben in de dauw gezien. Toch nog diverse keren klimmen en dalen op wegen met keien en stenen. Onze stokken voor de zekerheid uitgeschoven. Dat was soms wel nodig. Helene had haar dagboek laten liggen en al snikkend kwam ze ons tegen, weer terug lopend naar hun overnachtingsadres. Even moed ingesproken en toen verder.
Bij onze eerste pauze zat Kathy op haar te wachten. De broekspijpen eraf of omgerold want de zon doet stevig zijn best om erdoor te komen!
Ook Silke vandaag weer gezien! Ze is steeds als ze ons ziet erg emotioneel, was ook zo bijzonder onze ontmoeting in Porto en dan gisteren weer voor het eerst!
Een prachtige dag werd het met veel druiven en prachtige natuur! Joekels van pompoenen, bloemen, pepers, bos, water en een prachtige goudhagedis! De natuur is zoooo mooi!
Diverse stops zonder koffie ook hoor om ff wat te eten, drinken of bij mij de rugzak even af en de schoenen uit! Rond half 5 waren we in ons hotel. Heerlijk gedoucht, de was gedaan en daarna een welverdiend biertje en wijn op het terras.!
Mijn dagboek weer bijgehouden en daarna ff de benen gestrekt naar het enige bar/café hier in de buurt. Het restaurant hier opent pas om 21.00 uur en lijkt ons iets te chique voor mensen als wij in wandeloutfit!
Kortom heerlijk gegeten in, hoezo toepasselijk: O Camino Portugues
Het smaakte heerlijk ook al vond de serveerster het raar dat ik geen olijfolie op de salade deed. Na diverse toiletstops van mij ff weinig olijfolie!!!

En dan nu goed uitrusten want morgen komen we al aan in Santiago! Ongelooflijk zonder pauze in een stad! Het voelt zo goed en de steden waren niet echt geschikt om nog een dag extra te blijven. Pontevedra evt maar ik heb nergens last van, geen blaren, spierpijn....wel moe! Maar na een goede nachtrust willen we samen ook verder! We genieten er ontzettend van!
Tot morgen???

  • 02 Oktober 2016 - 00:26

    Wilmie:

    Erg mooi verslag weer en dan ook nog de apps van jullie erbij.
    Dank jullie wel dat we dit toch van dichtbij mogen mee beleven!
    Voor nu een goede nacht en voor morgen veel succes en een goede aankomst in SDC.
    En daarna lekker uitrusten bij Maria en genieten van het halen van jullie doel.
    Liefs en groetjes van ons drietjes en misschien wel tot morgen.......XXX

  • 02 Oktober 2016 - 13:05

    Hans De Haas:

    Ha Lex en Gerrie,
    Vandaag pas ertoe gekomen jullie reisverslag te zien. Even snel want ik zit in mijn vertrekstress. Leuk te zien hoe jullie je camino doen daar waar ik de mijne liep... Het traject tot Ponte de Lima is nog in Wifiloze nevelen gehuld, interessert me nog extra en waar jullie hebben overnacht. En of jullie tot Poriño niet in de val van de plaatselijke horeca zijn gelopen, maar de alternatief hebben kunnen vinden ondanks de afentoe (gelukkig onhandig) weggemoffelde gele pijlen.... Maar leuk jullie enthousiasme en contacten te lezen. En vooral jullie samenzijn. Vandaag voor jullie waarschijnlijk Santiago! Veel goeds verder toegewenst!
    Hans de Haas
    PS: Doe nog de groeten aan Mariet als je contact met haar hebt.

  • 02 Oktober 2016 - 22:10

    Nel:

    Hallo Gerrie en Lex,

    Late reactie, maar gisteren was ik al vroeg naar bed, omdat mijn wekker al om 6.00 uur zou afgaan vanwege onze boottocht. Dus nu ben ik weer helemaal bij met lezen en ook al alle appjes en foto's van vandaag gezien. Leuk. Voor de rest wacht ik even op jullie slotmail van vandaag , dan kan ikdaar ook op reageren.
    Groetjes en tot de volgende keer.

  • 08 Oktober 2016 - 11:35

    Trudy:

    Je brengt zo mooi over wat je ziet, voelt en meemaakt. Raakt me echt, ook al loop ik achter. Respect.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Lex

Actief sinds 31 Aug. 2016
Verslag gelezen: 150
Totaal aantal bezoekers 10068

Voorgaande reizen:

19 Mei 2017 - 06 Juni 2017

Onze Camino Frances

18 September 2016 - 30 November -0001

Van Porto naar Santiago

Landen bezocht: