Even wat dagen geen wifi! 22 , 23 en 24 september - Reisverslag uit Ponte do Lima, Portugal van Lex Moust - WaarBenJij.nu Even wat dagen geen wifi! 22 , 23 en 24 september - Reisverslag uit Ponte do Lima, Portugal van Lex Moust - WaarBenJij.nu

Even wat dagen geen wifi! 22 , 23 en 24 september

Door: Lex en Gerrie

Blijf op de hoogte en volg Lex

25 September 2016 | Portugal, Ponte do Lima

In Pedra Furada heerlijk gegeten trouwens bij Antonio! 2 andere pelgrims schoven bij ons aan, een duitser en een fransman. Gezellig zitten eten en kletsen!
Heerlijke koolsoep en daarna 4 soorten vlees met kool, wortel, aardappel en rijst.
Als toetje hadden we ijstaart....mmmm
Het Deense echtpaar lag al op bed en ze wilden vroeg vertrekken. Lex had de wekker per ongeluk om 6 uur gezet. Ze konden er wel om lachen!
Wij zijn een uurtje later opgestaan en na een heerlijk ontbijt vertrokken we voor onze volgende etappe van Pedra Furada naar Portela de Tamel!

We leerden nog net voor vertrek 2 Tasmaanse dames kennen en een Portugese. De 2 dames wilden net als wij de alternatieve route lopen, die was maar 1 km langer. In het begin konden we deze route niet zo goed vinden, flinke klimmen en dalen. En later weer de weg kwijt!
Een ongelooflijke belevenis: verloren liepen we te zoeken en toen opeens vanuit de kerk van Quinta de Franquera het Ave Maria. ....ik was in tranen, heb ff staan huilen. Onze Moeder zo'n Maria vereerster!
Lex vond intussen onze Tasmaanse dames die zich ook verlopen hadden! Samen kwamen we eruit!
Nog Romeinse resten bekeken en later in Barcelinhos onze lunch waar we op de foto gezet werden! De dame sprak alleen Portugees maar met handen en voeten ...lukt alles☺
Prachtige route met allerlei verschillende soorten ondergrond naar Portela de Tamel.

Voor de eerste keer overnachten in een grotere herberg viel niet tegen. Het enige restaurant was gesloten maar we konden een bestelling doen! Super! Ook een bakkersvrouwtje kwam 'savonds langs voor broodjes en ja Cor, chocoladebroodjes loop ik ook goed op! ( haha)
Heel apart een geluid uit de luidspreker van de kerk ieder uur! Gelukkig s'nachts niet! En om 7 uur in de morgen begon ie weer...pff gelukkig!

En toen was het al weer zaterdag 24 september.
De dagen zijn we helemaal kwijt en moeten dus naar de agenda kijken

• 25 September 2016 - 18:47

Wilmie:

Wat een tocht zeg en onze KANJERS gaan gewoon door! En ook nog overnachten in de herbergen.......ik zou het niet kunnen. Maar ja, als echte pelgrims heb je er schijnbaar heel wat voor over!
    Mooie mensen, verhalen en wat al niet meer. Ben benieuwd naar het verslag van gisteren en vandaag.
    Hier is het vandaag ook nog 26 graden geweest en dat op 25 september......maar morgen wordt het wat minder en later in de week toch weer mooi weer!
    Heel veel groetjes van ons drietjes, gezellige avond en een goede nachtrust voor straks.
    Als het volgende verslag morgen komt, dan wens ik jullie natuurlijk een Buen Camino (want jullie zijn nu of morgenvroeg al in Spanje) verder in de bergen.
    Liefs en tot gauw weer op de weblog!

• 25 September 2016 - 19:25

Nel:

Hallo Gerrie en Lex,
    Wat een verhalen weer, erg mooi. Ja dat Ave Maria, toch heel bijzonder op het moment dat je de weg kwijt bent en in een "stresssituatie"schiet van "wat moeten we nu". Ik zou ook een potje staan huilen hoor! Zo zie je maar weer, alles komt goed en Jacob reist met jullie mee, net als op de 1e pelgrimage van Lex.
    Fijn dat de grote herberg ook bevallen is, nu weet je hoe dat gaat.
    Mooie ontmoetingen ook en de tocht op zich bevalt goed merk ik. Fijn, levenslange herinneringen blijven dat.
    Ben benieuwd naar de overige verslagen.
    Alle goeds, groetjes en een Bom camino morgen en een Buen camino voor als jullie de Spaanse grens oversteken.