Vila do Conde naar Pedra Furada - Reisverslag uit Pedra Furada, Portugal van Lex Moust - WaarBenJij.nu Vila do Conde naar Pedra Furada - Reisverslag uit Pedra Furada, Portugal van Lex Moust - WaarBenJij.nu

Vila do Conde naar Pedra Furada

Door: Gerrie en Lex

Blijf op de hoogte en volg Lex

22 September 2016 | Portugal, Pedra Furada

Hallo allemaal;
Vandaag de etappe van de Caminho Costa naar de Caminho Central.
Voor ons doen vroeg opgestaan, de Pool en Engelsman waren al weg en ook de Duitse vertrok nog voor ons! Helaas was onze was niet allemaal droog dus moest het achter op de rugzak!
Eerst broodjes en water gekocht en ergens ontbeten. Het water smaakt nl. erg naar chloor!
Helaas is Gerrie ook haar zonnebril kwijt??? En dat net nu het weer mooi weer is! Gelukkig het zonnehoedje dan maar!
Het was een prachtige etappe met diverse landelijke odeurtjes waarvan de eucalyptus het lekkerste was.
De route die we in de herberg gekregen hadden heeft ons goed op weg geholpen om direct op de bypass te komen. Ook onderweg van diverse vriendelijke Portugezen hulp of informatie over o.a. het Rome van Portugal of een directe route door Rates in plaats van een zinloze omweg.
Rond 16.00 uur kwamen we aan bij Antonio! 2 Deense pelgrims zijn onze kamergenoten vandaag! De route voor morgen net bekeken na een heerlijke douche en een drankje! Even aanpassen want Lex heeft zich verrekend met de afstand. Hij wil het mij gelukkig niet aandoen om 28 km te wandelen ! Groetjes en tot morgen!

• 22 September 2016 - 21:19

Nel:

Hallo, daar ben ik weer.
    Jammer van de zonnebril, maar ja er zijn ergere dingen. En er zijn in Portugal natuurlijk ook brillen te koop. Oh nee, ik bedenk me net dat jij wel een zonnebril op sterkte zult hebben Gerrie. Dus dat is wat lastiger. Ook een geluk dat Lex het je niet wil aandoen om 28 km te wandelen, al zou je dat heus wel kunnen denk ik. Maar minder is ook fijn en als de route dan aangepast kan worden is het helemaal TOP.
    Mooie foto's ook, ik geniet van het kijken en jullie verhalen, maak ik het ook een beetje mee.
    Voor morgen weer een hele fijne dag en een goede wandeltocht.
    Fantastisch toch om dit te kunnen doen, dus geniet ervan.
    Bom camino en tot morgen.
    Lieve groet van mij.

• 22 September 2016 - 21:57

Rianne :

Hai Gerrie en Lex
    succes morgen met de tocht. Gelukkig geen 28 km....oefff.
    Hebben ze onderweg een goed alternatief voor de limburgse vlaai? ?
    Succes en veel plezier
    Rianne

• 23 September 2016 - 09:33

Cor:

Ik wist niet dat ze in Portugal ook pain au chocolat hadden. Blijven eten die dingen want Lex liep er toen ook goed op.
    Hou je haaks en blijf lopen......
    Liefs en veel sterkte.
    C&T

• 23 September 2016 - 11:12

Wilmie:

Wat een verhalen weer, mooi hoor! Ook minder mooie dingen maak je dus mee, zoals de zoekgeraakte zonnebril. Maar misschien is een overzetbril wel een oplossing? Ik weet natuurlijk niet of die daar op jullie pad te koop is!?
    In ieder geval veel succes weer en ik ben benieuwd hoeveel km het vandaag zullen worden. Die 28 km was zeker even schrikken, Gerrie? Maar zoals altijd heeft jouw kanjer een andere oplossing!
    Geweldig om jullie te kunnen volgen, zowel de verhalen als de prachtig foto's.
    Bom Caminjo, veel groetjes van ons drietjes en tot later weer.

• 23 September 2016 - 12:15

Gerry:

Hai Gerrie en Lex,
    Leuk om de verslagen te lezen! Stoer om zo je wasje op je rugzak te laten drogen ;-)
    Je ziet het: Ik volg jullie op 'De Voet'.
    Veel succes en wandel plezier! Maar dat gaat jullie zeker lukken
    Groeten!
    Gerry

• 23 September 2016 - 22:02

Yvonne:

Ha wandelaars, helemaal leuk om te lezen!
    Veel succes!

• 24 September 2016 - 13:43

Karin:

Hallo Lex en Gerrie,
    Vandaag al jullie verslagen gelezen en foto,s bekeken.
    Ben nu helemaal op de hoogte. Klinkt allemaal reflexed en super.
    Genieten van de chocobroodjes, de ontmoetingen, de vriendelijke en behulpzame mensen. Maar vooral denk ik van de prachtige omgeving en mooie natuur.
    Gerrie je ziet er stoer uit met de rugzak, leuk om te zien.
    Geweldig dat jullie dit doen en geniet ervan.
    Wij hebben hier ook nog steeds prachtig zomers weer.
    Groetjes Karin.